Om os
Fra nøgleoverlevering til moderne hoteldrift
Vores Historie
Key Butler (Nu NORD Collection) blev stiftet i 2015 med visionen om at fjerne al besvær forbundet med Airbnb-udlejning af private hjem. Virksomheden opdagede et hul i markedet. Paradokset var, at når man ønsker at udleje sin bolig, så er det ofte fordi, man selv rejser, hvorfor man ikke kan stå for alt det praktiske, der følger med udlejningen. Mellem hver reservation skal der gøres rent, sengetøj og håndklæder skal vaskes, og nøglen skal overleveres til gæsterne. Siden starten har vi haft en eksplosiv vækststrategi, som har resulteret i, at vi nu har udlejet flere tusinde private hjem i henholdsvis Sverige, Norge og Danmark og taget imod flere end hundredetusinde gæster fra alle egne af verden. Den erfaring har vi brugt til at optimere den omkostningstunge traditionelle hoteludlejning. I dag driver vi udelukkende større erhvervsporteføljer, hotellejligheder mv.
2015
Nøgler & Rengøring
Vi startede med at tilbyde enkelttilkøb af nøgleoverleveringer og rengøringer.
2016
Fuld administration
Sidenhen besluttede vi at tilbyde fuld administration af korttidsudlejning.
2017
Investeringer
Millioninvesteringer fra bl.a. Petter Stordalen, ejer af Nordic Choice med over 180 hoteller.
2018
Sammenlægning
Fusion mellem Key Butler og Lejlighedsvis, der i dag sammen udgør NORD Collection.
2019
Hoteller & ejendomme
Vi åbner de første hoteller og stopper udlejningen for flere hundrede private lejligheder.
“Siden opstarten i 2015 har vi lært utrolig meget om denne type udlejning. Korttidsudlejning af private boliger er eksploderet med Airbnb, og vi har gennem de sidste år udlejet alle typer boliger. Denne erfaring har givet os et stort datagrundlag og en enorm viden om markedet for korttidsudlejning. Vi bruger de bedste systemer på markedet og holder os hele tiden opdateret på de nyeste trends”
– Sune Liengård / Medstifter
Stiftere

Niklas Vohnsen
Som tidligere IT-konsulent har Niklas ansvaret for at automatisere både interne og eksterne processer, der sikrer en stabil og optimeret drift, og i sidste ende en bedre service for vores gæster.

Peter Foskjær
Med en udsøgt sans for detaljer og med sit imødekommende sind sørger Peter for, at alt forløber gnidningsfrit såvel i den daglige kontakt med kunder som med gæster. Peter har læst på Copenhagen Business School.

Christian Eriksen
Med en baggrund som universitetsøkonom har Christian ansvaret for at optimere pris- og ledighedsindstillinger og sørge for, at den samlede portefølje opnår sit fulde potentiale.

Sune Liengård
Som kaospilot og tidligere innovationskonsulent sørger Sune for kontinuerligt at innovere virksomheden indefra med nye gode idéer. Sune har herudover ansvaret for vores gæstekommunikationsafdeling.